Svi su se nakon Brexita uplašili što će biti s nama, ali život ide dalje
PREPORUČUJEMO
IVAN BARBARIĆSvi su se nakon Brexita uplašili što će biti s nama, ali život ide dalje

21.08.2016. by Igor Gelenčir

Ivan Barbarić, 33-godišnjak iz Novog Grada u Slavoniji, koji je prije 8 mjeseci otišao živjeti u Englesku. Po zanimanju je tehničar cestovnog prometa, ali nikada nije radio u struci.

- Sedam godina sam bio zaposlen kao radijski novinar na Radio Brodu. Nakon što sam 2014. godine dao otkaz na radiju, zaposlio sam se u jednoj privatnoj tvrtki u Oprisavcima. Ondje sam radio 8 mjeseci i odlučio zaraditi nešto više novaca. Kao i svima, Njemačka mi je bila prvi cilj, ali problem je bio jezik. Njemački ne govorim, a engleski jezik u Njemačkoj za posao ne možete koristiti. Logičan izbor je bila Irska ili Velika Britanija. Našao sam oglas na jednoj poznatoj hrvatskoj stranici, javio se i tako je počela moja engleska avantura. Na oglas sam se javio sredinom studenoga 2015., a u prosincu sam već bio u Velikoj Britaniji u gradu Eastbourne, East Sussex.

- Dok sam putovao prema Zagrebu na aerodrom u meni je bila sumnja, idem u nepoznato, možda je to nekakva zezancija. Tako je bilo i kada sam sjeo u avion. Na londonski Heatrow sam sletio u 14 sati. Tu sam već doživio šok jer je to bio moj prvi let i susreo sam se s tako velikim aerodromom. Sljedeći šok za mene je bio kada sam ušao u autobus za Eastbourne, vozač je sjedio na desnoj strani, cijelim putem sam imao glavobolju. U Eastbourne sam došao navečer u 21:30. Bio sam zadnji putnik i jedini koji je izašao na stanici. Pronašao sam taksi koji me odvezao na adresu gdje mi je posao, tamo su mi dali ključ od moje sobe i tako je sve počelo.

FOTO: Constantin Ionut Anghel

- Eastbourne je grad-ljetovalište u okrugu East Sussex u kojem živi prema zadnjim podacima oko stotinu tisuća stanovnika, na južnoj obali Engleske, 19 milja (31 km) istočno od Brightona. Grad je pun hotela iz Viktorijanskog doba, uz grad je i poznata litica Beachy Head, najviša morska litica u Velikoj Britaniji. Glavna grana i prihod su turizam i domovi za njegu starijih osoba. Smještaj mi je našao dom u kojem radim, ali ga plaćam sam. Kao i u Irskoj, u Engleskoj je visoka cijena, ja svoju sobu plaćam mjesečno 400 funti s režijama. Puno je soba i stanova u Eastbourneu na raspolaganju za iznajmiti. Grad je tipični engleski. Puno ulica, kuće su iste, skoro pa spojene, razlikuju se samo po kućnim brojevima.

- Radim kao support worker (osobni asistent) za osobe s autizmom. Poslom sam zadovoljan jer je to na neki način i humani posao. Svaki dan pomažeš ljudima da prožive dan, da budu sretni i zadovoljni. O radničkim pravima se nema što puno reći, ono što zakon propisuje, to je tako. Svi smo se nakon Brexita bojali što će biti s nama imigrantima, ali za sada se ništa ne događa, život ide dalje - opisuje nam Ivan svoj posao.

- Oni koji se odluče za Englesku - odmah da kažem kako ovdje vrijede drugačija pravila nego u EU. Hrvatski državljani ne mogu tako lako dobiti dozvolu za rad jer su još uvijek na snazi zabrane od engleske Vlade. Jedini način legalnog rada je rad kao self-employer ili otvoriti privatnu tvrtku. Zvuči komplicirano, ali agencije koje zapošljavaju uvelike i pomognu oko toga. Nakon 6 mjeseci koliko sam u Engleskoj, stekao sam puno prijatelja i život je lakši. Mogu iskreno reći da mi nije žao što sam otišao. Bio sam u Hrvatskoj dvadeset dana u lipnju. Moj plan je ostati zauvijek u Velikoj Britaniji, ali uvijek kažem: sve je u Božjim rukama.

NOVO
SAD Kornelija iz New Yorka: Život u Hrvatskoj mi sad izgleda kao neprekidni godišnji odmor
NAMIBIJA Život usred pustinje: Ovdje si ljudi uzimaju vremena da uživaju u prirodi
SINGAPUR Život u Singapuru: 'Ovo je daleko najefikasnija država u kojoj sam ikada bio'
VELIKA BRITANIJA Paula je očarana: 'Proputovala sam cijeli svijet, ali London je poseban'
POPULARNO
KOLUMNE
MARGI U BELGIJI [VIDEO] Zašto studirati u Bruxellesu?